Obsługa klienta

...

Klient, co tak naprawdę oznacza dla naszego biznesu? Czy bez niego mamy szansę przetrwać na rynku?


NIE, NIE i jeszcze raz NIE, bez klienta, nawet najmniejszy biznes nie ma szansy na funkcjonowanie, dlatego musimy o niego dbać, choćby nie wiem co. Klienci są różni, niektórzy są mili i od razu wiedzą czego chcą, a inni są kapryśni i niezdecydowani. Pamiętajmy jednak, że każdy z nich jest dla nas ważny. Oczywiście każdy chciałby mieć miłych i zdecydowanych klientów, ale nie zawsze jest tak różowo.

Tak naprawdę nie ma idealnego przepisu, idealnej recepty na obsługę klienta, ponieważ każdy jest indywidualny i potrzebuje indywidualnego podejścia. Pamiętajmy, że to od nas w dużej mierze zależy czy transakcja zostanie w pełni sfinalizowana, czy klient wyjdzie z naszego lokalu zadowolony oraz, czy do nas wróci i poleci nasz lokal swoim znajomym. To my jako właściciele musimy dobrać odpowiedni personel, który będzie obsługiwał naszych klientów.

Nasz personel musi być „elastyczny”, musi mieć wyczucie i podejście do klienta. Nie wystarczy tylko uśmiech, chociaż czasami może być on największym atutem naszego pracownika w podejściu do klienta. Wielu klientów będzie wymagało szczególnej uwagi oraz wykazania cierpliwości, ale w taki sposób, aby klient nie zorientował się, że w jego obsługę wkładamy dużo trudu.